Skiinstruktør

Vil du også blive så god til at stå på ski, at du kan lære andre det? På Skiinstruktør-linjen får du rig mulighed for at forbedre dine egne ski-færdigheder og derefter tage AKI-klubinstruktøruddannelse. Så når vi tager på skitur med Skills-linjen og Snowboard-linjen, er du som skiinstruktør eksperten. Du kan tage de andre elever i hånden, og forberede dem på at suse ned af de røde pister – på rejser du aldrig vil glemme.

SOM SKIINSTRUKTØR BLIVER DU EKSPERTEN

Som et af de eneste steder i Danmark tilbyder vi AKI-klubinstruktøruddannelse, hvor du bliver eksamineret af Den Danske Skiskole. Efter tre intense uger med teoretiskE og praktiske prøver, får du et diplom – og det betyder, du kan tage første skridt mod drømmen om fx at blive skiinstruktør i udlandet.

DE NØDVENDIGE REDSKABER

At uddanne dig til skiinstruktør er en investering for fremtiden. Derefter kan du rejse ud i verden og dyrke din skiglæde sammen med andre. Dog er det vigtigt, at du lærer alle de nødvendige redskaber til at passe på dig og andre i sneen, inden du rejser.

For når vi ikke er på skitur, står den på intensiv undervisning hele formiddagen og tid til at afprøve, hvad man har lært på pisterne om eftermiddagen sammen med kammeraterne. Som skiiinstruktør er du selvfølgelig på bjerget hele dagen også.

Der undervises efter Den Danske Skiskoles Alpine Manual, så der er en del teori at læse. Du er velkommen til at bruge dine egne ski/snowboard, men det er ikke nødvendigt, da skolen råder over egen skistald med alt i udstyr. Vi forbereder turene ved at sikre, at du kender til udstyret, samt at du får balance og styrke nok i benene til at kunne udnytte hele dagen på pisterne i Østrig.

Efter at have den grundlæggende viden på plads, er der en masse tid til overs, som du kan bruge på din passion for ski. Øvelse gør mester, og derfor skal der være en masse tid til at afprøve alt det, du har lært sammen med dine venner.

Udover skiturene til Østrig, byder linjefaget også på en dagstur til Snow Dome i Hamborg for at afprøve den indendørs skirampe!

Skiiinstruktør på en pist med skistav i hånden
Skiinstruktør i skiundervisning på en pist
En flok skiinstruktører med deres udstyr i et gruppebillede