Fitness

Elsker du også at forbedre dig selv mentalt og fysisk gennem motion? På fitnesslinjen her på vores fitness efterskole kan du fordybe dig i træning og kost, så du opnår dit livs bedste form. Her kan du også opleve en rejse til intet mindre end New York, hvor vi blander træning med fornøjelser.

På denne linje sætter vi mål. Uanset om du gerne vil blive stærk, hurtig eller tabe vægt, så giver vi dig de rigtige redskaber til at nå i mål. På vores fitness efterskole finder du på denne linje frem til, hvad du ønsker at opnå, og derefter lærer du at skræddersy trænings- og kostplanen til.

Den bedste følelse er, når du begynder at mærke og se resultaterne. Du kan løfte tungere, du begynder at løbe hurtigere eller tallet på vægten daler – det er den bedste følelse, som kun opstår, fordi du kæmper for det!

HVAD KAN DU OPLEVE PÅ EN FITNESS EFTERSKOLE?

På Fitnesslinjen får du hele ekspert-pakken, som består både af teori og praksis. To gange i ugen kommer du til at lære om forskellige træningsformer, og får viden om kroppens anatomi, kost og ernæring.

Udover god tid til at træne efter dit personlige program, vil du stifte bekendtskab med mange spændende forgreninger af fitness. Her får du mulighed for at finde din yndlingsmåde at dyrke motion på. Vi prøver blandt andet kræfter med:

• Spinning
  • Løb
  • Yoga
  • Crossfit
  • TRX
  • Opvarmning og udstrækning
  • Skadesbehandling/genoptræning
  • Kostteori
  • Træningsteori

FITNESS EFTERSKOLE PÅ TUR!

For at få det optimale ud af træningen tager vi ud af huset og besøger svømmehal, wellnesscenter, crossfitbane, bokseklub og meget, meget mere. Med disse udflugter og forskellige sportsaktiviteter får du variation, så du ikke kører træt i træningen. Derudover vil du undervejs lære om nye træningsformer, anderledes kost og spændende kultur som en del af vores fitness efterskole.

TOPFORMEN VENTER PÅ DIG!

Vores fitness efterskole er spækket med fede faciliteter. Udover vores udflugter kan du i ro og mag vedligeholde formen i vores eget fitnessrum, ”House of Pain”.  Det 120m2 store lokale er fuld af styrke- og cardiomaskiner, kettlebells, aerobicudstyr og meget andet.

Du behøver langt fra at være sportsudøver for at passe ind på linjen, men du skal have lyst til at motionere og presse dig selv. Du skal være motiveret til at lære din egen krops styrker og svagheder. På denne måde opnår du også nemmere dit mål.

På vores fitness efterskole har vi uddannede instruktører til at motivere og vejlede dig igennem dit træningsforløb. Derudover hjælper de dig med at undgå diverse skader og ømhed.

Efter din tid på Fitnesslinjen er du ekspert, og du kan derefter sætte nye mål for både dig selv, men også for de venner som mangler en hjælpende hånd til træningen.

Elev ved vægtstang på efterskole med fitnesslinje
Glad elev på fitness efterskole